Cursussen starten in September, Januari en Maart,

wij werken met kleine groepen met veel aandacht,

dus wees snel, want plaatsen zijn beperkt.

Beginners en Instromers zijn welkom.

De nieuwe cursussen starten binnenkort en we bieden lessen aan in :

Puertorican-LA Salsa diverse levels, Bachata open level, Bachatango,

Merengue, Kizomba with tango elements

NOBODY CARES IF YOU

CAN’T DANCE WELL.

JUST GET UP AND DANCE.

GREAT DANCERS ARE NOT GREAT

BECAUSE OF THEIR

TECHNIQUE,

THEY ARE GREAT BECAUSE

OF THEIR PASSION!

Wat is :

* Salsa ?

* Bachata ?

* Merengue ?

* Kizomba ?

Cursussen starten in September, Januari en Maart,

wij werken met kleine groepen met veel aandacht,

dus wees snel, want plaatsen zijn beperkt.

Beginners en Instromers zijn welkom.

De nieuwe cursussen starten binnenkort en we bieden lessen aan in :

Puertorican-LA Salsa diverse levels, Bachata open level, Bachatango,

Merengue, Kizomba with tango elements

Wat is :

* Salsa ?

* Bachata ?

* Merengue ?

* Kizomba ?

SALSA ROMANTICA DANCE COMPANY & SRDC - LATIN ENTERTAINMENT
Froan t: +31.619.051.318 Frank t: +31.617.500.046 e: srdc@mail.com

CONTACT

Het ontstaan van de Salsa
Salsa is een muziekstijl die voortkomt uit de Cubaanse son en Amerikaanse jazz.. Letterlijk vertaald betekend Salsa hete saus. Een opzwepende muziek soort die openstaat voor allerlei andere muziekinvloeden. Salsa ook verwant aan andere Zuid-Amerikaanse muziekstijlen zoals: merengue, bachata, cumbia, chachacha en bolero
Na de Cubaanse Revolutie raakte Cuba geïsoleerd en viel weg als grote drijvende kracht achter de diverse Latijnse muziekstromingen. Ondertussen nam de Latino-bevolking in de Verenigde Staten, voornamelijk Puertoricanen, verder de ontwikkeling van Latijns-Amerikaanse muziek voor zijn rekening. De muziek die gedurende de jaren vijftig werd gemaakt als voorloper was vooral de mambo en de boogaloo. Ondertussen werd er ook geëxperimenteerd met rock-'n-roll, Latin jazz, jala jala en andere Zuid-Amerikaanse muziek.
De naam verwijst ook naar het meer pikantere van de dans en het radioprogramma werd gesponsord door een fabrikant van sauzen zodat de naam en muziek mooi samenvielen.
De jaren 60: De naam zou komen van Phidias Danilo Escalona, een Venezolaanse diskjockey. Hij deed het radioprogramma dat "La hora de la Salsa, el Sabor y el Bembé" heette en waarop de eerste salsamuziek gedraaid werd in
Hierop ontstond midden jaren zestig in New York muziek die vanaf dat moment internationaal salsa genoemd zou worden. Dit kwam vooral door de koppeling die gelegd werd met/door Fania, het platenlabel dat fluitist Johnny Pacheco in 1964 oprichtte met manager Jerry Masucci.  Fania werd voor de salsa wat Motown was voor R&B. Het was ook Pacheco die de eerste Fania-plaat ("Cañonazo") uitbracht en in 1968 de Fania All Stars oprichtte. Onder deze naam werden live-concerten georganiseerd waarbij alle grote solisten van het label optraden (Celia Cruz, Hector Lavoe, Ray Barretto, Eddie Palmieri, Ruben Blades en Willie Colon).Blades en Colon onderscheidden zich van de overige Fania-artiesten door apart en samen politieke misstanden in Latijns-Amerika aan de kaak te stellen. Tussen 1977 en 1995 maakten ze vijf duoplaten waarvan Siembra uit 1978 lange tijd het bestverkochte latin-album aller tijden was.
70 & 80 jaren
1980 TOT 1990
1990 TOT NU
Vanuit New York waaide de salsa over naar Latijns-Amerika en vervolgens de rest van de wereld, maar vanaf eind jaren 70 artiesten zoals Gloria Estefan. Zelfs de Fania-sterren sloegen nieuwe wegen in en zodoende ontstond begin jaren 80 salsa romantica, melodieuze salsa met romantische teksten; meestal ging het hier om bewerkte r&b-ballads zoals Just The Two Of Us dat in de uitvoering van Louie Ramirez en Ray de la Paz werd omgedoopt tot Solos Tu Y Yo.
Salsa romantica leverde in de jaren 90 stadionacts op als Victor Manuelle, La India en Marc Anthony. Als reactie op de salsa romantica ontstond salsa dura, hardcore salsa volgens de Fania-tradities maar dan swingender en krachtiger. Ondertussen ontwikkelde de Cubaanse muziek zich in volledige afzondering tot timba, salsa met rock-, funk- en hiphopinvloeden.
SALSA ROMANTICA DANCE COMPANY & SRDC - LATIN ENTERTAINMENT

CONTACT

Froan t: +31.619.051.318 Frank t: +31.617.500.046 e: srdc@mail.com
Het ontstaan van de Salsa
Salsa is een muziekstijl die voortkomt uit de Cubaanse son en Amerikaanse jazz.. Letterlijk vertaald betekend Salsa hete saus. Een opzwepende muziek soort die openstaat voor allerlei andere muziekinvloeden. Salsa ook verwant aan andere Zuid- Amerikaanse muziekstijlen zoals: merengue, bachata, cumbia, chachacha en bolero
Na de Cubaanse Revolutie raakte Cuba geïsoleerd en viel weg als grote drijvende kracht achter de diverse Latijnse muziekstromingen. Ondertussen nam de Latino-bevolking in de Verenigde Staten, voornamelijk Puertoricanen, verder de ontwikkeling van Latijns-Amerikaanse muziek voor zijn rekening. De muziek die gedurende de jaren vijftig werd gemaakt als voorloper was vooral de mambo en de boogaloo. Ondertussen werd er ook geëxperimenteerd met rock-'n-roll, Latin jazz, jala jala en andere Zuid-Amerikaanse muziek.
De jaren 60: De naam Salsa zou komen van Phidias Danilo Escalona, een Venezolaanse diskjockey. Hij deed het radioprogramma dat "La hora de la Salsa, el Sabor y el Bembé" heette en waarop de eerste salsamuziek gedraaid werd in
De naam verwijst ook naar het meer pikantere van de dans en het radioprogramma werd gesponsord door een fabrikant van sauzen zodat de naam en muziek mooi samenvielen.
Hierop ontstond midden jaren zestig in New York muziek die vanaf dat moment internationaal salsa genoemd zou worden. Dit kwam vooral door de koppeling die gelegd werd met/door Fania, het platenlabel dat fluitist Johnny Pacheco in 1964 oprichtte met manager Jerry Masucci.  Fania werd voor de salsa wat Motown was voor R&B. Het was ook Pacheco die de eerste Fania-plaat ("Cañonazo") uitbracht en in 1968 de Fania All Stars oprichtte. Onder deze naam werden live-concerten georganiseerd waarbij alle grote solisten van het label optraden (Celia Cruz, Hector Lavoe, Ray Barretto, Eddie Palmieri, Ruben Blades en Willie Colon).Blades en Colon onderscheidden zich van de overige Fania-artiesten door apart en samen politieke misstanden in Latijns-Amerika aan de kaak te stellen. Tussen 1977 en 1995 maakten ze vijf duoplaten waarvan Siembra uit 1978 lange tijd het bestverkochte latin-album aller tijden was.
70 & 80 jaren
1980 TOT 1990
Vanuit New York waaide de salsa over naar Latijns- Amerika en vervolgens de rest van de wereld, maar vanaf eind jaren 70 artiesten zoals Gloria Estefan. Zelfs de Fania-sterren sloegen nieuwe wegen in en zodoende ontstond begin jaren 80 salsa romantica, melodieuze salsa met romantische teksten; meestal ging het hier om bewerkte r&b-ballads zoals Just The Two Of Us dat in de uitvoering van Louie Ramirez en Ray de la Paz werd omgedoopt tot Solos Tu Y Yo.
1990 TOT NU
Salsa romantica leverde in de jaren 90 stadionacts op als Victor Manuelle, La India en Marc Anthony. Als reactie op de salsa romantica ontstond salsa dura, hardcore salsa volgens de Fania-tradities maar dan swingender en krachtiger. Ondertussen ontwikkelde de Cubaanse muziek zich in volledige afzondering tot timba, salsa met rock-, funk- en hiphopinvloeden.